Şikayet Hattı, Alo Şikayet Hattı

Şikayet Hattı, Alo Şikayet Hattı

Tüketicilerin zarar gördükleri mal veya hizmet alımlarında yaşadıkları sorunları ve çözüm yollarını paylaştıkları Sikayet.gen.tr tüketici hakları konusunda olumlu gelişmeler kaydetmeye devam ediyor. Sitemizde her ürün, firma ya da şahısla alakalı ürün ve hizmet kaliteleri, ayıplı ürün ya da yaşanan tüm problemlerin paylaşıldığı bir platformdur. Sitemizin kurulma amacı, faydalı bilgilerin paylaşılmasını sağlayarak, tüketicilerin yaşadıkları sorunlar hakkıdaki tecrübe ve çözümleri konusunda yönlendirmektir.

Şikayet hattında yer alan kullanıcı yorumları, aynı konuda problem yaşayan diğer tüketicilerle paylaşım yapmalarını sağlar. Kapıdan yapılan satışlar tüketiciye en çok zarar veren satış şeklidir. Bu riskleri göz önüne alarak alışveriş yaparsanız öncelikle kesinlikle tarihsiz sözleşmeleri imzalamayın. Çünkü 7 gün içinde tüketicilerin cayma hakkı bulunmaktadır. Fakat cayma hakkınızı kullanırken dikkat edilmesi gereken nokta bunun sözlü olarak değil iadeli taahhütlü bir mektupla ya da noter aracılığıyla yapılmasıdır.

Tüm bunların haricinde Tüketici Derneklerine de başvurabilirsiniz. Bu durumda satıcı 10 gün içinde tüketiciden aldığı parayı ve kıymetli evrağı ve her türlü belgeyi iade etmek ve 20 gün içerisinde de malı geri almak zorundadır. Eğer böyle bir durumla karşılaştıysanız şikayetlerinizi sitemizde paylaşabilir, yapmanız gereken hakkında bilgi edinebilirsiniz. Bu konuda tüketicilerin bilinçlenmesi çok önemli bir konudur. Şikayet hattı olarak tüketicilerimizi sadece var olan yorumlarla değil ayrıca güncel konularla da bilgilendirmekteyiz.

Şikayet hattı olarak tüketicinin hakkının korunması ve bu konuda bilgi paylaşımında bulunmak sitemizin misyonudur. Tedarik edici firma ile tüketici arasında yaşanan uyuşmazlık konularında sitemize başvurabilir, yorum bırakabilir, şikayet bildirebilir, yazdıklarınızın taraflar tarafından okunup çözüme ulaşma noktasında ivedilik kazanabilirsiniz. Onlarca yorum arasından konu başlıkları altında kendinize uygun olanı görebilirsiniz.

Sürekli şikayet eden toplumumuzun ihtiyaçlarına cevap vermek kuruluşların temel görevlerinden bir tanesidir. Peki, bu şikayetlerin en kısa yoldan giderilmesi için ne yapılmalı? İşte bu soruya bir cevap oluşturabilmek amacı ile kurum ve kuruluşlar olarak şikayet hattı kuran ve daha iyi hizmet etmeyi amaç edinmiş kişiler bulunmaktadır.

Bunlar arasında yer alan Bergama Belediyesi daha iyi hizmet verebilmek ve verdiği hizmetteki kalitesizliklerin önüne geçmek amacı ile 800’lü bir hat oluşturmuş ve bu hat aracılığı ile kişilerin 7/24 bildirmek istedikleri şikayet durumlarını arayarak bildirmelerine rehberlik etmektedir. Bu hattı arayarak yapılan bildirimler elbette ki yetkililer tarafından değerlendirmeye alınmakta ve kişiler en kaliteli hizmeti verebilmek amacı ile ilgili hizmetlerini sürdürmektedirler.

Türkiye’de birçok işlemin daha düzenli yürüyebilmesi amacı ile eğitim, teknoloji, sağlık, turizm, ekonomi gibi her türlü konuda şikayeti olanların bildirimlerini yapmaları ve aksaklıkların giderilmesi amacı ile şikayet hattı sisteminden yararlanmanız için ortam hazırlanmıştır.

Bu alo şikayet hatları, Alo 185 (kaçak su ihbar hattı), Alo 157 (insan ticareti mağdurları acil yardım ve ihbar hattı), Alo 179 (Turizm danışma hattı), bilişim suçları ihbar hattı, Alo 175 (tüketici danışma hattı), alo 153 (beyaz masa), sanayi bakanlığı reklam şikayet hattı, RTÜK şikayet hattı, alo 189 (vergi ihbar hattı), alo 170 (çalışma ihbar hattı), alo 136 (gümrük ihbar hattı), alo 174 (gıda hattı), internet ihbar hattı, üşüyen öğrenci ihbar hattı, kaçak çalışan işyerleri ihbar hattı gibi numaralardır.

Alo Şikayet Hattı hizmet birimi tüketici olan sizlerin en kaliteli hizmet olanaklarını alabilmeniz için almanız gereken hizmet kalitesinin en iyi şekilde karşılanması amacı ile hizmet vermektedir. Siz de şikayetçi olduğunuz durumları bildirmek amacı ile bu hatlardan yararlanabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>